Yabancı Dil Dersi´nden Muafiyet İşlemleri Nasıl Olur?
Kaynaştırma/özel eğitim sınıfı öğrencilerinin yabancı dil derslerinden muafiyeti durumu hakkında son günlerde okullarımız tarafından kurumumuza yoğun sorular gelmektedir. Bu nedenle ilgili açıklamaları yapma gereği duyduk. Öğrencide bilindiği üzere zihinsel yetersizlik veya işitme yetersizliği tanısı var ise öğrencinin velisi/vasisinden aşağıdaki ekte paylaştığımız örnek muafiyet dilekçesi alınır. Alınan dilekçe neticesinde öğrenciye e-okulda okul idaresi tarafından "yabancı dil dersinden muaf" şeklinde işaretleme yapılır ve öğrenci yabancı dil dersine girmez.Bu dersten not verilmez.
Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız.
Diğer Tanıdaki Öğrenciler Yabancı Dil Dersinden Muaf Olur Mu?
Öğrencide zihinsel yetersizlik veya işitme yetersizliği dışında bir tanı varsa (örneğin görme yetersizliği,fiziksel yetersizlik) bu öğrenci hiçbir şekilde yabancı dil dersinden muaf olamaz.
Yabancı Dil Dersi´nden Muafiyet Sadece İlkokulda Mı Olur?
Hayır, özel eğitim hizmetleri yönetmeliği gereğince ilkokul/ortaokul ve lisede yukarıda açıklanan süreç işletilir.
Öğrencide Zihinsel Yetersizlik veya İşitme Yetersizliği Var.Fakat Velisi/Vasisi Öğrencinin Yabancı Dil Dersine Girmesini İstiyor.Burada Süreç Nasıl İşletilir?
Veli/vasiden öğrencinin derse girmesini istediğini belirten ekteki dilekçe alınır.Öğrenciye yabancı dil dersinden BEP yapılır.BEP neticesinde not verilir.
Öğrencinin derse girmesini istediğini belirten dilekçe için tıklayınız.
Bu İbare Hangi Mevzuatta Geçiyor?
Bu ibare Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği´nin "Başarının değerlendirilmesi" başlıklı 24.maddenin 4-g bendinde geçmektedir.
MADDE 24 – (1) Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde ilgili mevzuatın yanında aşağıdaki hususlar dikkate alınır:
ç) Yazma güçlüğü olan öğrenciler ve özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmesi sözlü, sözlü ifadede güçlük yaşayan öğrencilerin değerlendirilmesi ise yazılı olarak yapılır. Yazılı ve sözlü ifade etme becerilerinde yetersizliği olan bireyler ise davranışlarının gözlemlenmesi yoluyla değerlendirilir.
ğ) Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler; dikkat, bellekte tutma ve hatırlama güçlükleri dikkate alınarak daha sık aralıklarla değerlendirilirler.
ı) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, bu öğrencilerin özellikleri dikkate alınarak daha sık aralıklarla ve kısa süreli sınavlarla yapılır.